Baldportowa Liga Dachowa

Tu liczy się każdy szczegół!

Baldportowa Liga Dachowa to coś dla prawdziwych koneserów...

W lidze może wziąć udział każdy w dwóch konkurencjach: kto szybciej (wspinaczka na czas) oraz kto dalej (wspinaczka na wytrzymałość), w dwóch dyscyplinach wspinaczkowych: klasyczna wspinaczka oraz drytooling. To daje nam aż 4 kombinacje. Czyli dla każdego coś miłego!

Zasady

Zasady ogólne
  1. Zawodnikowi towarzyszy sekundant (dowolnie wybrana osoba znająca zasady), która mierzy czas i zgodność przejścia z zasadami.
  2. Start - każda konkurencja zaczyna się na jednej ze "szczytowych ścian" tunelu, gdy 4 kończyny wspinacza znajdują się na ścianie.
  3. Podczas przejścia zawodnik może używać tylko i wyłącznie chwytów i stopni w dachu i paczkach zamontowanych w dachu - całkowicie wykluczone jest wykorzystywanie ścian bocznych tunelu i wszystkiego co do nich jest zamontowane.
  4. W drytooling-u używamy jedynie "dziab" i osadzamy je w drewnianych chwytach (nie chwytamy chwytów rękoma i nie zaczepiamy "dziab" o chwyty do wspinaczki klasycznej) oraz nie stosujemy tzw. czwórek i dziewiątek - liczy się czysty DTS. ;)
Kto szybciej: SprinT
  1. Sekundant odpala stoper zgodnie z zasadą 1. zasad ogólnych i startuje zawodnika jednocześnie.
  2. Zawodnik zaczyna się wspinać.
  3. Jeśli zawodnik wykorzysta ścianę boczną lub jej element, sekundant przerywa próbę (oczywiście drobne muśnięcia butem, czy ręką przy przechwytach są "OK), a próba nie zostaje odnotowana.
  4. Jeśli zawodnik odpadnie, czas płynie dalej, a sekundant dodaje odpadnięcie, a stoper nie jest zatrzymywany. Odpadnięcie nie może trwać dłużej niż 20 sekund, a zawodnik musi wrócić do ostatniej stabilnej pozycji (nie łapiemy chwytu/chwytów, których nie "strzymaliśmy".
  5. Przejście kończy się i sekundant zatrzymuje czas, gdy zawodnik dojdzie do przeciwległej "ściany szczytowej" (względem tej z której startował) i umieści na niej 4 kończyny (jak przy starcie) i nie wypadnie ze stopni i chwytów w ciągu 1 sekundy.
  6. Finalny czas przejścia to czas jaki wskaże stoper u sekundanta plus 10 sekund kary za każde odpadnięcie.
  7. Datę, finalny czas przejścia i liczbę odpadnięć oraz dane zawodnika i sekundanta zgłaszamy u obsługi lub na roman.ulan@gmail.com.
Kto dalej: Wytrzymałka
  1. Sekundant odpala stoper zgodnie z zasadą 1. zasad ogólnych i startuje zawodnika jednocześnie.
  2. Zawodnik zaczyna się wspinać.
  3. Jeśli zawodnik wykorzysta ścianę boczną lub jej element, lub zawodnik odpadnie, sekundant przerywa próbę (oczywiście drobne muśnięcia butem, czy ręką przy przechwytach są "OK), zatrzymuje stoper i przystępuje do pomiaru.
  4. Nawrót. Gdy zawodnik dojdzie do przeciwległej "ściany szczytowej" tunelu (względem tej od której się poruszał), musi wykonać nawrót by wspinać się dalej. Zawodnik dokonuje nawrotu przez wstawienie jedynie stóp (jednej lub obu) na "ścianę szczytową" (bez chwytania na niej chwytów), może wykonać rest maksymalnie 15 sekund, i zaczyna wspinać się w drugą stronę.
  5. Finalną odległość obliczamy używając miarki, która znajduje się w recepcji, mierząc od zbiegu dachu i ściany szczytowej od której zawodnik się wspinał aż do najdalej wysuniętego miejsca ostatniego, najdalszego chwytu, który zawodnik "strzymał" (nie do chwytu który np. tylko dotknął czy zaraz po złapaniu z niego wyjechał). Za każdy nawrót dodajemy 24m.
  6. Datę, czas przejścia i odległość oraz dane zawodnika i sekundanta zgłaszamy u obsługi lub na roman.ulan@gmail.com.
Search